måndag 16 december 2013

Måndag, 16 december

Hej.

Idag har jag gjort kanske årets sämsta pass på gymmet. Okej, inte riktigt sant skulle jag tro, men hade noll energi från första stund. Krigade mig igenom ett halvdant benpass och avslutade med 5 km lugn löpning. Så var det med det, ett halvdant pass utan energi. Bättre än inget? Ja.

Nu är det bara en vecka kvar till självaste julafton och bara ett par veckor kvar tills vi går in på ett nytt år. 2014. Det ska bli ett riktigt bra år! 2013 har varit bra på några sätt men sämre på så många fler plan. Jag har varit blåögd och litat på människor som betett & behandlat mig som skit, jag har blivit sårad något så fruktansvärt och bara känt hopplöshet. Sen efter ungefär halva året så vände det och jag bestämde mig för att göra något för mig själv. Tog mitt pick och pack och började läsa en utbildning som är fantastisk, träffat många nya människor som förgyllt och fortsätter förgylla min tillvaro. Jag har väl antagligen lärt mig något av allting också, men en sak som jag verkligen kommit till insikt i är att man ska göra det man vill. Att gå och grubbla och fundera på varför man inte gjorde det man ville eller att man ångrar ett val man inte gjorde när man hade chansen. Våga lämna din bekvämlighetszon, detta gäller inte bara inom träningen, utan även i livet. Det är ingen som kommer ta det steget åt dig.

Så jäkla kloka ord som kommer från min mun. Med det säger jag godnatt.


Inga kommentarer: