tisdag 6 maj 2014

Mindre än en månad

Nu är det inte långt kvar här ute på Lillsved. Hur många gånger jag än säger det till mig själv så har jag svårt att förstå att jag nästan spenderat ett år här ute! Hur kan tiden gå så fort? Troligtvis för att man haft kul precis hela tiden!

Om exakt en vecka är jag förmodligen lite nervös då det teoretiska provet väntar, det stora PT-provet. Fast på något sätt så längtar jag tills idag om en vecka, för att få det "avklarat". Sen väntar en helg i Göteborg med Göteborgsvarvet. Min plan var ju att inte springa i år, men så vinner jag en startplats genom adidas. Det kanske är meningen att jag ska springa? ;-)

I måndags var vi på Bosön och gjorde massa tester, bland annat maxtester i knäböj, bänkpress, chins och brutalbänken. Sedan gjorde vi 10-20-30 meters sprint-test, vertikalhopp samt harres test. I sprinten råkade jag sträcka till låret, så har haft lite ont senaste dagarna, men det nog påväg att gå över. Blev nog ingen stor sträckning som det verkar! Skönt!

Nu är det snart dags för lektion i pulsbaserad träning. Imorgon ska vi iväg och hålla en friskvårdsdag för de civilanställda på Militärhögskolan Karlberg. Riktigt rolig vecka!





Inga kommentarer: