tisdag 18 november 2008

Många härliga färger,

Frukt. Grönsaker.

Jag har varit på ICA och inhandlat affärens mest härliga färger. Citron, avokado, sallad, tomat, gurka, paprika, melon, äpplen, kiwi, banan, apelsin. Färgerna pryder min fruktskål och mitt kylskåp! Gott & nyttigt.

Ikväll gjorde jag en sallad med en påse salladsmix, tomater, gurka, paprika och kräftstjärtar. Till detta hade jag en fetaostkräm. Det var Anna Skippers recept och det smakade underbart! Ni ska få receptet. För denna kräm är perfekt till sallad, som dipp eller kanske att ha på smörgås.

150 g riktig fetaost (alltså getost)
125 g keso
2 msk olivolja
1 kruka basilika (bladen alltså...)
1-2 vitlöksklyftor beroende på hur starkt man vill ha
En nypa salt

Riktigt gott vart det. Jag hade dock inte basilika utan en krydda med namn franska örter och sedan hade jag inget salt i. Men det smakade underbart! Så denna kräm tycker jag ni ska testa till nästa sallad.

Inga kommentarer: