onsdag 17 december 2008

Det känns inte bra'

Jag är så jäkla stressad. Allting tar kål på mig just nu. Jag vet inte vad jag ska göra. Är ständigt irriterad och sur och det går ut över andra och det vill jag inte, men jag kan inte rå för det.

Jag har suttit på MDH och pluggat hela dagen, kommer hem, hinner vara hemma i 30 minuter sen är det dags för jobb. Kommer hem igen vid 22 och kvällen är nästan slut. Jag hinner inte med mig själv! Jag har så mycket jag vill göra men jag hinner inte, det finns inte tid någonstans. Och det gör mig irriterad. På mig själv och på andra. Förlåt.

Jag vill städa hela lägenhet (det finns verkligen ett stort behov av det), jag har inga pengar just nu (okej, jag ska väl inte klaga, men det går åt så mycket pengar på allt hela tiden), vädret är cp-tråkigt (vem fan vill ha regn den 17 december?), jag vill ha mer utrymme att göra av alla mina saker, det får inte plats nånting i denna lilla lägenhet och jag blir snart galen, jag vill åka och sola men det finns ingen tid till det, jag vill träna, men hinner inte. Oj, vilka i-landsproblem jag har. Hela jullovet ska jag sitta med ett jävla PM och läsa en jäkla bok om tillämpad kommunikationsvetenskap. Jag har verkligen ett i-landsproblem och egentligen ingenting att stressa över, men jag är stressad, och då blir jag irriterad och sur.

Nu känns det lite bättre, när jag skrivit av mig. Ikväll har jag iallafall hunnit med en del saker. Rotade ut alla kläder ur min garderob och vek alla riktigt snyggt, så nu är det ordning och reda, sedan rensade jag ut alla tidningar jag har köpt på mig, så nu är det endast 5 st tidningar som finns i min låda, istället för typ 35 st. Jag har rensat min byrålåda och lagt grejerna snyggt. Så nu känns det lite bättre. Dock måste jag ta fram dammsugaren nu och fixa bort alla dammtussar som invaderar min lägenhet, klockan är 23.44. Förlåt alla grannar, men jag måste!

1 kommentar:

Jenny "Jensan" sa...

ANDAS Anna, ANDAS:) Förstår känslan, been there done that:S Men den 24 får du massa presenter o glömmer allt:):)

GOD JUL VÄNNEN! Pöss