tisdag 10 februari 2009

Jag tar en ledig kväll!

Utan plugg! Yes. Inlämnat och klart. Nu är bara förberedelse inför redovisning kvar alltså, den måste ju bli bra också. Tar itu med det imorgon.

Jag hade en nära-döden-upplevelse nu ikväll. Trodde jag iallafall. Körde hem Kristoffers mamma från friskis, och sedan skulle jag byta till Kristoffers morfars stora Nissan Terrano. En jeep typ. När jag kom ut på stora vägen började en lampa blinka där det stod "check", och sedan började två andra lampor att lysa och bilen började typ bete dig skitkonstigt. Den hoppade och sånt, så jag körde in mot sidan. Sedan helt plötsligt slutade det att lysa och den funkade som vanligt. Körde sen i 30 hela vägen hem. Det kanske inte låter så extremt, men jag ska säga er att den bilen faktiskt är rätt mäktig, och läskig.

En rolig sak också. Pratade med mamma i telefon i förrgår och berättade jag vi varit ute i pulkabacken och åkt bob. Jag skickade även ett mms och visade. Jag ringde sedan hennes mobiltelefon och frågade om hon sett mms:et.
- Nä, vänta jag ska kolla. Mamma börjar gå omkring. Men vart tusan har jag lagt mobilen nånstans?
Jag - Ja, men du pratar väl i den?
- Ja, det gör jag ju såklart, så dröjer det en sekund så utbryter världens asgarv. Hahaha. Jag börjar bli som mormor.

Åh. Nu blev jag sugen på godis... Hemska tanke.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHA!!! Fan vad roligt. De e en gen vi har som inte e mycket att skryta om. VAR FAN E MITT BUSSKORT? jag springer framför bussen och leter, ber chauffören vänta för jag hittar inte mitt busskort. Börjar nästan gråta av panik, märker då att jag har det i truten mellan tänderna för att jag skulle kunna stänga min väska utan att tappa det. logiskt. senaste nytt är att mormor har tarmcancer (NOT) hon har för mycket fritiid, men hennes AVföring är ju faktiskt hård. HAHAHA