måndag 30 mars 2009

Måndagkväll

Nyss ätit färska lasangeplattor med pesto och ricottaost, prosciutto och ruccola i ostsås toppat med tomater. Det låter komplicerat men det är hur lätt som helst, och otroligt mättande och gott! Till det blev det en sallad.

Det blev en jättelång promenad idag. Säkert 1½ timme. Helt slut i benen efter det.

Sen har jag just kommit fram till hur mycket man uppskattar diskmaskin! Man har stått och handdiskat i över ett år och sen får man diskmaskin. Så bortskämd blir man, och man känner inte känslan av att "nej, måste vi ta en salladsskål till salladen, det blir så mycket disk...". Den känslan fanns hela tiden förut, men nu, nejnej, nu används alla grejer flitigt! Kanske bästa uppfinningen efter plattången?

Imorgon blir det möte med gruppen och jag hoppas att allas idéer flödar! Jag har jobbat vidare på Karins idé och kommit fram till något ganska bra, med lite hjälp av pappa då.. ska väl inte ta åt mig äran egentligen, hehe.

Sen beställde jag och Kristoffer blombud åt mamma & pappa igår, som tack för all hjälp med lägenheten och alla inköp. Så den kom idag ner till Skåne. Mamma ringde och var superglad över den fina påskbuketten. Känns lite bättre när man ger något tillbaka, trots att det inte är lika stort visserligen...

Sen ser jag fram emot fredag. Ska få träffa alla "gamla" gymnasievänner. Det blir en utgång i Uppsala. Det enda som jag grubblar lite över är hur jag ska komma hem då sista bussen till Västerås går 22.45, och på lördagmorgon klockan 10 kommer en kille och ska montera upp duschdörren, då vill man ju vara med och kika lite. Hm... Förslag?

2 kommentarer:

lisaj sa...

taxi ;D eller skit i duschdörren, för inget bangande redan så tidigt :D hihi! Ser fram emot att träffas!!

Anna sa...

klart jag inte bangar! ;) vart ska du sova då din lilla skit? ;)