tisdag 15 september 2009

Ha roligt

Jag satt och tänkte lite. Kom fram till att på nästan varenda jobb jag jobbat på har det varit sura människor, som hatar frågor, som hatar att hjälpa människor, som hatar att jobba med andra människor, som hatar att hjälpa nya medarbetare och som hatar att stressa och då inte tål andra. Varför är det så? Jag blir helt tvärtom. Jag hjälper till i stressiga situationer, jag hjälper nya människor att komma in i gänget. Anledningen till att jag sagt upp mig på många av jobben? Jo, just dessa skäl. Sluta vara så jävla sura och hjälp varandra istället. Det märkte jag av i lördags när vi jobbade på kåren. Gud vilket gäng! Vi hade superkul ihop allihopa och kvällen gick smidigt, det var för första gången kul att jobba och var inte ett dugg ledsen av att komma hem 03.30 på morgonen. Så ska det vara att gå till jobbet!

Dagen har varit bra, uträttade en del ärenden på förmiddagen, sedan eftermiddagslektion. Den var ok. Sen jag kom hem åt jag mat, och sedan jobb! Sen tränade jag.

Nyss kollade jag på idol. Nu blir det bara chill!

På torsdag gäller det, kryssning! Ska bli kul. Fast just nu känner jag mig inte så taggad... undra varför? Måste tagga!

3 kommentarer:

sandra sa...

Tagga tagga tagga!:D

Anna sa...

jaaa! måste ;)

Karin W sa...

Håller helt med!! Som vi pratade om här om dagen. Förstår inte de som kan jobba bara för pengarnas skull.