tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan!


Ja, det är idag det. Visst? Hoppas jag inte säger fel nu.

Varit uttråkad idag. Verkligen jätteuttråkad. Jag vet inte varför. Jag kanske behöver skolarbete in i det sista? Nä, men har inga pengar, julklapparna är klara och allt julpynt är klart. Så, nu finns det inget mer att göra än att vänta in julen.

Den 23 december är det imorgon, (vilket betyder lön!) och det är en speciell dag för mig. Sen jag och Syrran varit små har vi alltid suttit hela familjen framför tvn med en varsin bingolott, redo för uppesittarkvällen. Vi har även dukat fram färsk julvört och julknäcke och smakat på den varma och nygjorda skinkan. Blir även lite glögg och julmust, samt en smakbit från Paradis-asken. Det är en tradition som jag hoppas ska hålla i sig! Jag ser nästan att den 23 december är mysigare än själva julfton, bara för det där kvällsmyset lixom.

Imorgonkväll kommer min familj upp till Västerås för uppesittarkväll i min och Kristoffers lägenhet. Kristoffers familj kommer även över (för de har haft samma tradition, vilket är jättekul!). Så vi blir åtta stycken som ska sitta bänkade med en varsin lott imorgonkväll! Jag och Kristoffer har fixat en 3 kgs skinka till imorgon. Det ska bli så himla mysigt. Det måste bli som jag tänkt mig! :)

På julaftons morgon har jag fått med mig mamma&syrran på träningspass! Detta låter förståss jättekonstigt för många av er, träna på julafton? Men, jag tror att det kommer bli jättekul och är tydligen en tradition friskis har hållt kvar i många år, det ska tydligen vara en härlig stämning, vilket jag inte tvivlar på! Sen åker vi hem, duschar och gör oss fina för att åka vidare mot Örsundsbro och mina kusiner + mormor. På juldagen tar vi bilen och rör oss ner mot Skåne där vi stannar tills den 2 januari 2010.
Jag tror att denna jul kommer bli alldeles perfekt!

Inga kommentarer: