söndag 3 januari 2010

Summering

Jag vet att jag lagt upp en lista om 2009, men nu tänkte jag, som nästan alla andra gjort, att summera mitt år från januari till december. Bilder från jul&nyår kommer så småningom komma upp här! Mamma skickade på posten idag.

Januari 2009
Jag bodde fortfarande kvar på Generatorgatan, min studentlägenhet, som jag förövrigt trivdes väldigt bra i. Kristoffer hade muckat två månader tidigare så han var en hel del hos mig också. Dock trångt på 29 kvm. Vi började leta lägenhet. Var på flera visningar och skolan rullade på som vanligt.

Februari 2009
Vi fortsatte vårt letande av lägenhet och fastnade för en av dem. Mitt i stan! Perfekt tänkte vi. Vi la bud men det slutade med att mäklaren bestämt sig för att sälja till en annan, trots att vi la högre bud. Där kändes det hopplöst. Vi hittade en annan, jättefin lägenhet också nästan mitt i stan. Vi la bud och vann tillslut. Väldigt glada! I slutet av februari hyrde vi en "lastbil" och körde 63 mil söderut mot mamma&pappa. Vi packade i alla mina grejer som var kvar i mitt rum nere i Höllviken. Mamma följde med oss upp till Västerås. Började packa in grejer i lägenheten men började snart märka att en hel del grejer inte var som de skulle... Det visade sig att det egentligen inte varit en seriös besiktningsman i lägenhet, golvet i badrummet var lagt snett så vattnet rann ut över hela golvet, golvet på vissa ställen var övertejpat, dåligt fastsatta luckor etc (sådant man inte märker vid visning!). Mycket problem uppstod och jag blev väldigt ledsen.

Mars 2009
Strulet med lägenheten fortsatte, och eftersom min lägenhet på Generatorgatan var uppsagd och tom var vi tvugna att bo hos Kristoffers föräldrar. Som lite tur i oturen var hans föräldrar bortresta just den veckan vi bodde där så det funkade faktiskt riktigt bra ändå. Sen fick vi flytta in i den nya lägenheten. Jag kände mig inte hemma på ett tag, men det ändrades efter att allt kommit på plats. Karin hade även sin 90-talsfest som var väldigt trevlig!

April 2009
Mamma&pappa kommer upp till min födelsedag den 10 april och vi firar i den nya lägenheten. Vi får även hjälp med gardiner och annat. Släkten kommer och vi fikar. På kvällen åker mamma&pappa hem och vi bjuder över några vänner för hemlagad pizza och utgång. Våren börjar även synas bland träden... Valborg firas i Uppsala tillsammans med Linn & co. Jättekul var det! Träffade även massor med "gammalt" folk ;)

Maj 2009
Skolan fortsätter att rulla på och det börjar närma sig sommarlov. Den 26 maj gick jag på sommarlov och var typ världens lyckligaste. 1 år på högskolan = check! Denna månad åker även Kristoffer till Barcelona med två av sina vänner i ett par dagar. Ensam i lägenheten... urr, läskigt. Månaden går fort och sommaren har i princip kommit.

Juni 2009
Åker ner till Höllviken för att fira syrran som tar studenten. Mycket trevligt med kaaaallt! Avslutade kvällen på strandbaden där flera andra studenter självklart också var. Mycket kul! Stanna i några dagar efter studenten och hade det mysigt med familjen. Sedan var det dags att åka hem och fira Kristoffers bror som också tog studenten. Skitkallt och regningt! Men det var också jättekul och kvällen avslutades med utgång för mig och några tjejer också. Sedan kommer midsommar, firades som tradition ute på Lindö i Lisas sommarstuga. Lika trevligt som vanligt! Efter midsommar kommer den varmaste veckan på hela året och dagarna spenderades på stranden, i båten och i sjön. Sommar!

Juli 2009
Åker ner till Höllviken igen för att dagen efter flyga till USA tillsammans med familj, Kristoffer och syrrans pojkvän. 11 dagar spenderades i USA med bland annat New York, Niagarafallen och Ohio. Jättekul resa! Väl hemma var dags att åka tillbaka till Västerås. Juli rullade på och snart var det augusti.

Augusti 2009
Kristoffer fyllde år i början av månaden och mamma&pappa kommer upp för att fira! Vi åker även iväg till moster på kräftskiva. Mysiga dagar tillsammans med släkt&familj. Augusti går segt och pengarna är slut. Jag hade ca 1000 kr att leva på i fyra veckor. Det gick, men det betydde många dagar hemma utan sysselsättning ;) En tuff månad ur ekonomisk synvinkel! Snart var det dags för skola och rookieveckor. Innan detta startade hann jag med ännu en visit nere i Höllviken.

September 2009
Skolan börjar igen och det var lite efterlängtat. Dock inte som fadder för de nya studenterna. Det var mer eller mindre en pina under 2 veckor. Anledning? Bara tidskrävande och dryga nykter-fadder kvällar. Men det gick det också! I mitten av september vankades det kryssning tillsammans med 5 andra partysugna tjejer. Kryssningen var kul, dock är det nog inget för mig egentligen... Sällskapet var dock superb! :) September rullade på.

Oktober 2009
Hösten gjorde sig påmind igen och skolan rullade på. Träningen började även den tag fart riktigt bra! Några utekvällar hit och dit men ingenting speciellt denna månad. Nu hade det gått rätt lång tid sen jag träffade min familj.

November 2009
I början här åkte jag och Kristoffer ner över 3 nätter till min familj. Äntligen! Sen var hem och plugga gärnet. November var kanske den mest tråkiga och sega månaden på hela året. Det var totalt ca 3 soldagar. Depp, depp, depp! Jag höll dock humöret uppe ganska bra och tränade på som aldrig förr.

December 2009
Äntligen! Blev lite julbord hit och dit och julhandling för fullt. Snön kom! Firade minijul hos Kristoffers familj den 19 december vilket var mycket mysigt. Den 23 december kom mamma&pappa till Västerås och vi hade uppesittarkväll hemma hos oss, även tillsammans med Kristoffers familj. Mys! Julafton började med ett träningspass för mig och familjen samt Karin. Jättekul! Jul firades i Örsundsbro tillsammans med moster, kusiner och mormor. Kristoffer tillsammans med sin familj. På juldagen åkte vi tillsammans ner till Höllviken, plusgrader och ingen snö. I Höllviken firades ännu mer jul tillsammans med farmor. Vi stannade i lite över en vecka och hade det mysigt med träning, god mat och diverse aktiviteter! Nyår var mysigt med familjen. Läs tidigare inlägg om det.

2009 har trots allt varit ett riktigt bra år! Men nu är jag redo för ett nytt fräscht år med lite bättre vanor, lite mer härliga resor och bättre energi! Nu går vi mot ljusare tider!

1 kommentar:

Viktoria sa...

Hej!

Ja! Jag hoppade av för flera veckor sen, när jag fick reda på att jag kom in på en ky-utbildning här i Västerås. Grafisk formgivning :-) Men jag kommer sakna MDH lite faktiskt. ;-) kram!