måndag 12 september 2011

Rensa, städa, plocka, tvätta

Min beskrivning på denna dag än så länge.

Idag har jag hunnit med att plocka bort grillen från balkongen, dags för den att ta sin plats i källaren. Jag har skrubbat galler och torkat den ren och fin för nästa säsong! Jag har rensat ur vårt matskafferi på flera grejer som hade lyckats passera bäst-föredatum, det går fortare än man tror, så nu vart det massor med plats för nya fräscha varor. Jag har rensat badrumsskåpet och slängt gamla krämer som inte använts på århundraden, typ!

Jag har storstädat heeela lägenheten. Dammat, dammsugit, diskat och torkat golv! Nu tvättar jag allt från tvättkorgen så lägenheten vart i princip som ny nu efter allt fixade. Skönt! Handla lite har jag hunnit med också!

Nu har jag tagit en soffbreak med mellanmål bestående av kvarg & frysta bär samt en kopp kaffe. Ikväll blir det lite kolla-igenom-nya-kursen tillsammans med Karin; digital bildbehandling heter kursen. Senare tänkte jag ge mig ut på en löptur, nu kändes det alldeles för varmt ute, det får gärna bli liiiite svalare! Satsar på 10-12 km idag.

1 kommentar:

kicki sa...

DU är duktig! :)