lördag 10 september 2011

Uppskattning

Igår hade jag en jätteskön kväll hemma i soffan. Tände ljus i hela vardagsrummet, tittade på Sex & the city 2 (som förövrigt var skitbra!) och käkade lite snacks, gjort på vattenmelon, vindruvor och vaniljkesella. Ibland är det skönt att vara ensam, och inte minst få vara hemma en fredagkväll. Det är inte varje fredag jag får det!

Nu har jag precis druckit upp mitt kaffe och tittar på reprisen från idol. Såg precis en tjej, från Västerås till och med, som gick in och sjöng. Hon hade inte tävlat sen 2008 och juryn undrade ju självklart varför. Hon hade varit sjuk, haft en hjärntumör som hon nu hade bekämpat. Nu var hon tillbaka och sjöng en jättefin låt som hon själv skrivit. 19 år gammal. Blev helt rörd av hennes historia och hur hon tagit sig tillbaka. Fick då även en tankeställare. Man borde uppskatta livet mer än vad man gör, man gnäller för skitsaker som att lägenheten är skitig.



Sen blir det core/spin 90 min med Karin & Kristoffer