tisdag 11 oktober 2011

Tisdag'

Heeej.

Hoppas ni mår bra! Igår var det måndag, vilket betydde en heeel dag på DinSko. Sista upplärningsdagen. 9.00-19.10 spenderade jag i butiken! Allting gick toppen och jag tror att jag har det nu, att jag kan det mesta. Men det står väl inte på förrän det dyker upp frågetecken, förmodligen lagom tills jag ska vara själv ;) Tur att det finns kollegor i butikerna bredvid!

Idag har jag spenderat dagen på TT. Näst sista upplärningsdagen. Sista imorgon. Kul att ha så många bollar i luften! Kommer vara busy woman ett tag framöver. Ni får stoppa mig ibland! Jag blir lätt dålig på att höra av mig och hitta på saker med vänner när jag håller på med annat. Jobbet och träningen är mina måsten, det är sådana saker jag prioriterar självklart. Men träna med kompisar? Självklart. :) Jag kan även tänka mig att prioritera bort träningen för vänner... ibland ;) Haha.

Ikväll var jag ute och sprang! 8 km blev det, riktigt härligt i höstluften. Inget är så bra som höstlöpning. Tog det lite lugnare med tanke på att jag varit sjuk. Höll 6 min/km ungefär. Kändes skönt i benen trots träningsvärk från söndagens fys!

Men, blir gaaaalet irriterad när folk, killar, tutar när jag är ute och springer. Vad är grejen? Om ni försöker ragga kan det vara sämsta tillfället och jag är inte ett dugg intresserad. Jag håller på att skita på mig av rädsla, det hörs liksom in genom mina hörlurar. Om du är en kompis, så tuta inte, för jag hinner ändå inte reagera förrän du åkt förbi och jag är heller inte intresserad av att stanna och vinka och försöka se vem du är. Skicka ett sms istället eller skriv på facebook att du såg mig. Om det nu är väldigt viktigt att säga att du såg mig vara ute och springa.

Haha, jag är inte bitter. Jag har bara fortfarande hjärtklappning av rädsla från dånande tut-ljud.





En gammal höst-löparbild på mig. Dags att ta nya snart. Karin?

2 kommentarer:

Karin W sa...

Lätt! Dags för nya bilder!

Och ja det är tur att jobba och träna ihop! Annars skulle man aldrig hinna träffa någon :P

Fanny sa...

Spinning och frukost på fredag, har vi en date? ;) puss