onsdag 15 augusti 2012

Mönstret bland löpbanden

Jag måste bara dela med mig av denna tanke som slagit mig varenda, och då menar jag varenda gång jag är på gymmet och ska springa.

Säg att det finns åtta löpband som står bredvid varandra. Och säg att det står en person och springer på ett av banden, nästan alltid på bandet längst ut vid någon kant. Det kommer en till person som vill springa. Denna person väljer då såklart det bandet längst ut i andra kanten, så långt bort från den andra springande personen. Den tredje personen som kommer och ska springa väljer ett av de två banden som står i mitten, i försök att hamna så långt bort från de andra två som möjligt. Den fjärde personen som kommer väljer givetvis det band som är så långt ifrån de andra tre som springer, men kan bli tvungen att ställa sig bredvid någon. Och så fortsätter det såhär tills någon är tvungen att faktiskt ställa sig bredvid någon. Är det någon mer än jag som tänkt på detta? Det är så fruktansvärt roligt för att det är precis samma sak, varenda gång jag är på gymmet. Jag ska inte säga att jag gör annorlunda, för jag är precis likadan!

Är man rädd för närhet? Är man rädd för att lukta illa? Rädd för att den bredvid luktar illa? Rädd för att den bredvid springer snabbare och ger en prestationsångest? Jag har knappt svar på frågan själv!




2 kommentarer:

Karin W sa...

det är en av anledningarna till att jag HATAR löpband. Vill inte springa bredvid någon så nära. Är ju fan närmare än man står sina vänner. Usch för kontakt med okända! typ ;) Vill inte ha någon inne på min tränings"zon".

BillyPancho sa...

Visst är det så!

Jag kan ange mina själ :), det är ju drygt att behöva hamna bredvid någon som luktar svett (det händer ju då och då tyvärr). Svårt att byta liksom, men får låtsas att det är något fel på bandet typ. Vara värsta actorn, hahah.

Dessutom vill jag bespara andra att höra mina flåsningar på nära håll och min svett som sprutar åt alla håll.

Dessutom gillar jag inte att andra ska kolla vad jag har har ställt in maskinen på för lutning, vilken hastighet osv.. Vilket folk "smygsneglar" på annars etc.

=)