måndag 13 maj 2013

Krigsskada

Hej måndag!

Dagen började 7.30 med en powerwalk på strax under timme. Riktigt härligt ute på morgonen & doften av regn kändes på långa vägar. Mötte flera hurtbullar under tiden! Sedan mötte jag upp Karin & så hängde hon med mig hem på frukost. Kaffe, ägg, smoothie på melon & banan samt mitt egenbakade proteinbröd med philadelphia & kalkon. Mums!

Sedan bestämde jag mig ganska snabbt för att gå på lunchpassen på Member. I andra varvet på crossen hände det som inte fick hända. Gjorde en "favorit i repris" & snubblade på trälådan & BAM! skrapar upp hela framsidan av smalbenet. FAN vad ont det gjorde! Men, jag krigade på & körde bland annat burpees på ett ben, haha. Skam den som ger sig. Efter crossen var jag ensam på andra passet så fick ett halvtimmes PT-lektion all by myself! Ett bra pass med fokus axlar, bröst & bål. 

Hela eftermiddagen har jag i princip legat i soffan och känt mitt dunkande ben. Bra uppladdning inför lördagens Göteborgsvarv känner jag. Haha! Nåja, hade planerat sen igår att hänga med ut till Björnön ikväll och springa lite, men var tveksam idag under dagen... Bestämde mig till slut för att hänga med, vädret gick ju inte att klaga på precis. Det blev cirka 6,5 km i spåret i skönt tempo, lite dunkande ben emellanåt men kändes ändå bättre att få lite blodcirkulation!

Nu är det soffläge, biggest loser & kvällsmål som gäller. Imorgon väntar jobb några timmar & sedan redaktionsmöte. 

Krigsskadan

Inga kommentarer: