tisdag 14 maj 2013

Rastlös & mycket fritid

Kanske den bästa beskrivningen på mig just nu.

Jobbade några timmar idag, därefter hängde jag på Friskis från 14.30 till 19.00. Jomenvisst... Nej, men såhär var det. Jag körde ett 50 minuters gympass bestående av armar. Efter det var det dags för redaktionsmöte, som höll på i cirka en timme. Efter detta valde jag lite impuls att hänga på ett spin/puls distanspass. Riktigt utmanande & svettigt som satan! Mellan detta har jag ju givetvis hunnit svept en proteinshake & ätit lite frukt för att fylla på energidepåerna. 

Jag kan tänka mig att många tycker att jag är hysterisk & inte förstår sig på hur man kan träna så mycket som jag gör, att jag snart kommer bli övertränad & allt det där. Jag kan förstå dessa tankar, alla gånger! Jag är otroligt aktiv & kör på hårt med träningen, det förnekar jag inte! Men är jag trött i kroppen eller inte mår bra på något vis så tränar jag givetvis inte. Jag ser även till att variera min träning & tröttar inte ut mig på fel sätt. Det är en balansgång där emellan. Hade jag löptränat sju gånger i veckan så vore det inte så konstigt att jag skulle bli trött, övertränad & utmattad. Troligtvis även tappa motivationen helt och hållet. Förutom träningen så är det också otroligt viktigt att sköta kosten. Utan mina 5-6 mål om dagen, med energirik & hälsosam kost, skulle jag förmodligen inte orka hålla tempot så som jag gör! Kände att det var viktigt att påpeka det. 

Och, med tanke på rubriken. Jag har mycket fritid för tillfället (livet som extrajobbare) vilket innebär att jag kan spendera mycket tid på det jag älskar, att träna. Hade jag haft ett heltidsjobb hade mina dagar troligtvis sett annorlunda ut, utan tvekan.

Med det, säger jag godnatt.

Inga kommentarer: